2015. december 19., szombat

Csülök Pékné módra

Kedves vendégek jöttek hozzánk, és a kívánság csülök volt :) Hát megfelelő mennyiségben elkészítettem életem első ilyen ételét, igaz a krumpli más lett mint az eredeti recept illetve a húst is kicsit másképp készítettem el de igen jó lett.

Hozzávalók:
  • 1-2 kg burgonya
  • 4 darab csülök
  • 4-5 fej vöröshagyma
  • 1 egész fokhagyma
  • só, bors, rozmaring, zsiradék
A csülköket megtisztítjuk, megmossuk, majd alaposan bedörzsöljük őket a fűszerekkel, só, bors, rozmaring. Kizsírozunk egy tepsit majd belefektetjük a befűszerezett húsdarabokat. Öntünk alá körülbelül 4 deci vizet. A fokhagymát nagyobb darabokra vágjuk és a vöröshagymát is nagyobb cikkekre szabjuk, majd elrendezzük a hús körül (én egy pár fokhagymát a hús közé is behelyezek). Alufóliával betakarjuk majd 200 fokos sütőben körülbelül 2 órán át sütjük. Extrában egy kiváló Zirci Apátsági Pils friss sörrel locsolgattam a húst, egyszerűen isteni ízt ad neki (Köszönöm Gabi!). Hústűvel ellenőrizzük a hús állagát és ha jó lett levesszük a fóliát majd takarás nélkül még körülbelül egy órán át sütjük, míg szép ropogós nem lesz. Mellé lehet halmozni a cikkekre vágott burgonyát is ilyenkor de én jobban szeretem a hagymás tört burgonyával. Finom friss házi savanyúsággal tálaljuk és finom bort iszunk hozzá.



Értékelésem: 9/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése