2015. március 20., péntek

Csirkekuglóf

Felteszem egyik kedvenc receptem, amivel már többször arattam sikert a család körében. Facebookon találtam körülbelül 1 éve. Könnyű elkészíteni, nagyon laktató és látványos étel.

Hozzávalók:
  • 50-60 dkg csirkemell
  • 10 dkg csirkemellsonka, szeletelt
  • 20-25 dkg sajt, fele füstölt (trappistával csináltam, de jó a Pannónia is nagyon)
  • 1 csokor snidling
  • 25 dkg bacon szalonna
  • 8 tojás
  • 1 fél piros pritaminpaprika (közepes)
  • Kotányi csirkemell fűszer (ízlés szerint lehet mással is)
A kuglóf formát zsírozzuk, zsemlemorzsával megszórjuk és kibéleljük baconnal úgy, hogy a szélei lelógjanak. A csirkemelleket kis kockára vágjuk, borsozzuk, fűszerezzük majd keverjük bele a fele snidlinget és a pritaminpaprikát apróra vágva. A befűszerezett húsokat rakjunk le egy sorba körben a formába, tegyünk bele reszelt sajtot, üssünk bele 4 tojást, úgy mintha tükörtojást sütnénk, sonkát, ismét hús, sonka, sajt. Az utolsó sor sajt kell, hogy legyen, de bármivel variálhatóak az összetevők. A maradék 4 tojást verjük fel, a maradék apróra vágott snidlinggel keverjük bele majd öntsük nyakon vele a kuglófot, takarjuk be a kilógó szalonnákkal. 250 fokon 1 - 1 1/2 óra alatt süssük meg. Ha nincs valamelyik hozzávaló helyettesíthető vagy lehagyható. A sajt és a tojás a lényeg, az fogja össze nagyon laktató és finom. Köretként petrezselymes krumplit adtam hozzá.




Értékelésem: 10/10

5 megjegyzés: