2015. május 10., vasárnap

Brassói rakott káposzta

Mivel jómagam is erdélyi vagyok, gondoltam valami hazait készítek, ráadásul olyat amit még soha. Így született meg ennek a receptnek az elkészítése.

Hozzávalók:
  • 1,5 kg sertéslapocka, vagy oldalas
  • 2 nagy vöröshagyma
  • 2-2,5 kg savanyú káposzta
  • 2,5 dl fűszeres paradicsomlé
  • 4 dl tejfől
  • 2 csokor friss kapor
  • csombor ízlés szerint (2-3 teáskanálnyit használtam el)
  • zsiradék, só, bors
A húsokat nagyobb darabokra szeleteltjük és forró zsiradékon hirtelen átsütjük, egyik oldalát sózzuk borsozzuk sütés közben. Közben az apróra vágott hagymát szintén zsiradékon aranybarnára fonnyasztjuk. A savanyú káposztát ízlés szerint átmossuk majd a cserépedény aljára terítünk egy réteget belőle. Csomborra, az apróra vágott kaporra jól megszórjuk, sózzuk, borsozzuk. Ráfektetünk egy adag húst, majd egy kevés paradicsomlevet csurgatunk rá, és rákanalazunk egy adag fonnyasztott hagymát.(Én a tejföllel összekevertből tettem közé.) Ezt megismételjük annyiszor amennyi alapanyagunk van, de a végén a tetejére káposztának kell kerülnie. Erre ráöntjük egyben a megmaradt tejfölös paradicsomlevet majd sütőben lefedve 2 óra alatt puhára pároljuk. Tejföllel és friss paradicsom, paprikával tálaljuk.


Értékelésem: 9/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése